Ruce jsou nástrojem myšlení ducha
Konec školního roku, známkování a doba určitá
17.06.2013 14:38Blíží se konec školního roku, závěrečné zkoušky a příprava na nový školní rok.
Uvedli jsme zde průřez školním rokem, představili projekt, zmínili se, že řemesla vymírají, zmínili důležitost správné motivace, také zaměstnanost mládeže, vztahu k řemeslu a důležitost uplatnění v něm.
Mistr odborného výcviku místo smlouvy na dobu neurčitou dostává smlouvu na dobu určitou a to do konce kalendářního roku, ne do konce školního roku.
Odborník žasne a laik se diví.
Źe by bylo něco pravdy na tom: "Až tě příště neco napadne, sedni si do kouta a počkej až tě ten nápad přejde?"
Nebo opravdu nepotřebujeme řemeslníky?
Smlouva na dobu určitou do 31. 12. 2013 má motivovat k vyšším pedagogiským výkonům?
Ano, zkoušeli jsme s něčím pohnout, něco změnit, zavést staré osvědčené metody, snad blízké myšlenkám Tomáše Bati.
Dnes je jiná doba, jiné hodnocení. Dohoda, lidská mluva, porozumění, morálka a zaměstnanost ustupuje?
__________________________________________________________________________________________________
Mistr odborného výcviku má 57 let, k tomu 27 let praxe v oboru a potřebnou odbornost pro výuku učňů. Na školu se jako mistr odborného výcviku vrátil po cca 16-ti letech, zpočátku na částečný, později na plný úvazek. Pracovní smlouva byla na dobu určitou, jeden rok a plný úvazek, do letošního června.
Za 16 let nebyl v oborové soutěži v cechu zaznamenán takový úspěch jako tento školní rok. Mimo jiné se učni účastnili soutěží a dosáhli svých výsledků. "Můj vztah k řemeslu jsem rád předával dál, mladým.", říká mistr. Uvažoval jak získat pro obor více mladých a nalézt pro ně praxi i uplatnění, každý rok něco vylepšit, takový byl původní plán.
Školní rok uběhl, vyučení odcházejí a noví učni přicházejí.
Mistr OV dostává smlouvu na dobu určitou, do 31. 12. 2013.
Jak to bude dál?
__________________________________________________________________________________________________
Stále se hovoří, že ve školství je třeba mnohé vylepšit. Také že absolventi mají najít uplatnění.
Bude to práce "v provoze", pracovní návyky, uplatnění a odbornost nebo jen teorie, nácvik na modelech a metodické pokyny?
Projektu FASIS si všimla i internetová média a zmínila je v článku o stále narůstající nezaměstnanosti a jak ji lze řešt. Kde je tedy chyba?
___________________________________________________________________________________________________
—————