Ruce jsou nástrojem myšlení ducha


Konec školního roku, známkování a doba určitá

17.06.2013 14:38

Blíží se konec školního roku, závěrečné zkoušky a příprava na nový školní rok.

Uvedli jsme zde průřez školním rokem, představili projekt, zmínili se, že řemesla vymírají, zmínili důležitost správné motivace, také zaměstnanost mládeže, vztahu k řemeslu a důležitost uplatnění v něm. 

Mistr odborného výcviku místo smlouvy na dobu neurčitou dostává smlouvu na dobu určitou a to do konce kalendářního roku, ne do konce školního roku.

Odborník žasne a laik se diví.

Źe by bylo něco pravdy na tom: "Až tě příště neco napadne, sedni si do kouta a počkej až tě ten nápad přejde?"

Nebo opravdu nepotřebujeme řemeslníky?

Smlouva na dobu určitou do 31. 12. 2013 má motivovat k vyšším pedagogiským výkonům?

 

Ano, zkoušeli jsme s něčím pohnout, něco změnit, zavést staré osvědčené metody, snad blízké myšlenkám Tomáše Bati.

Dnes je jiná doba, jiné hodnocení. Dohoda, lidská mluva, porozumění, morálka a zaměstnanost ustupuje?

__________________________________________________________________________________________________

Mistr odborného výcviku má 57 let, k tomu 27 let praxe v oboru a potřebnou odbornost pro výuku učňů. Na školu se jako mistr odborného výcviku vrátil po cca 16-ti letech, zpočátku na částečný, později na plný úvazek. Pracovní smlouva byla na dobu určitou, jeden rok a plný úvazek, do letošního června.

Za 16 let nebyl v oborové soutěži v cechu zaznamenán takový úspěch jako tento školní rok. Mimo jiné se učni účastnili soutěží a dosáhli svých výsledků. "Můj vztah k řemeslu jsem rád předával dál, mladým.", říká mistr. Uvažoval jak získat pro obor více mladých a nalézt pro ně praxi i uplatnění, každý rok něco vylepšit, takový byl původní plán.

Školní rok uběhl, vyučení odcházejí a noví učni přicházejí.

Mistr OV dostává smlouvu na dobu určitou, do 31. 12. 2013.

Jak to bude dál?

__________________________________________________________________________________________________

Stále se hovoří, že ve školství je třeba mnohé vylepšit. Také že absolventi mají najít uplatnění.

Bude to práce "v provoze", pracovní návyky, uplatnění a odbornost nebo jen teorie, nácvik na modelech a metodické pokyny?

Projektu FASIS si všimla i internetová média a zmínila je v článku o stále narůstající nezaměstnanosti a jak ji lze řešt. Kde je tedy chyba?

Článek PL: www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Zoufali-lide-vzali-nezamestnanost-do-vlastnich-rukou-Uradum-prace-neveri-263586

 

___________________________________________________________________________________________________

—————

Zpět